Ahogyan azt már megszokhattuk a magyar politikai elittől, választások közeledtével (ne feledjük, 2026-ig már csak másfél év van hátra) ismét előkerülnek a jól megszokott ígéretek.
Ezúttal a vasút- és tömegközlekedés romboló Lázár János szállt be a budapesti HÉV-hálózatot felújítani kívánó magyar politikusok igen hosszú listájába.
Az egykor szebb napokat látott miniszter a parlamentben azt mondta: Magyarország kormánya az összes HÉV-vonalat teljes egészében felújítja, ami legalább 400 milliárd forintba fog kerülni a magyar államnak.
Állítása szerint a szentendrei, ráckevei és csepeli HÉV-eket 2030-ig fel fogják újítani.
Jól ismerjük ezeket az ígéreteket.
Hallottuk már Tarlós Istvántól, Fónagy Jánostól, Karácsony Gergelytől és most újabban Lázár Jánostól. Hallottuk tucatnyi alkalommal az elmúlt években, láthattuk a nagyívű terveket a külön szintű csomópontokról, csúcsmodern szerelvényekről, elképesztően gyors vasúti pályáról, összekötött HÉV-ekről.
Egy dolog nem történt: az a bizonyos kapavágás.ugyanis - fogalmazzunk nagyon-nagyon polkorrekten - nem mond igazat, ugyanis ő is pontosan tudja, semmiféle felújítás nem lesz itt 2030-ig, nemhogy szerelvénycsere.
Ahhoz ugyanis, hogy komolyabb léptékű (értsd: szükséges felújítás) munka kezdődjön, már réges-régen futniuk kéne a pályázatoknak, zajlana tervezés, az engedélyezteti eljárások, egyszóval az íróasztal mögötti munka.
Csak hát nemhogy kapavágás nem történik 2030-ig, de jó eséllyel egy mondatot nem ütnek le a billentyűzeten addig, legfeljebb Lázár Jánost hallgathatjuk még másfél évig, hogy mit mikor és mennyiből (nem) újít majd fel.