Fizetős M0-s, még több autó zúdul Csepelre, és hová tűnt Németh Szilárd?

Sajtóinformációk szerint fizetőssé teszi a kormány az M0-s utolsó, még ingyenes szakaszait is, így a teljes déli szektortért fizetni kell majd a jövőben. Az újabb sarctól évi több mint 150 milliárd forintot vár a kormány, miközben Csepelre még nagyobb forgalom zúdul az intézkedés miatt. Eközben Németh Szilárd mélyen hallgat.


Még, még, még, ennyi dugó nem elég

Nem kell hozzá közlekedésmérnöki diploma: a fizetős M0-s révén még nagyobb forgalom zúdul a kerületre, hiszen aki eddig az ingyenes déli és keleti szektorok miatt választotta az elkerülőt, annak már semmilyen spórolást nem jelent a főváros kikerülése, így azon keresztül fogja elérni az úticélját. 

Vagyis az elkerülő helyett még többen araszolnak majd a Rákóczi úton, keresztül a kerületen, mint eddig. Ahogyan azt láttuk a felújítás alatt is.

Az intézkedésnek természetesen egyetlen célja az újabb adóbevétel, közlekedés-szakmai kérdések még véletlenül sem szerepelnek benne. 

Ha ugyanis így lenne, akkor már régóta üzemelnie kéne az M0-s alternatívájának, a Komárom-Székesfehérvár-Dunaújváros-Kecskemét autópályának, csakhogy ez egyelőre a kormányzati fantasypropagandában létezik. Az utat a legoptimistább becslések szerint is csak 2028-ban kezdik el építeni, miközben sorra épülnek a tökéletesen kihasználatlan autópályák szerte az országban.

Eközben van nekünk egy magát csepelinek hirdető országgyűlési képviselőnk, kormánybiztosunk, Fidesz-alelnökünk, sztárséfünk, Németh Szilárd, aki mélyen hallgat a témáról. 

Azt persze nem tudjuk, hogy nem érti, vagy csak simán nem érdekli a csepeliek életét gyökeresen felforgató újabb sarc, mindenesetre a végeredmény ugyanaz: nem lobbizik a csepeliek érdekében a kormánynál az, aki ezt leginkább megtehetné, az, akinek bejárása van a legfőbb főnökhöz. 

Feltéve persze, hogy egy-egy pacalban főtt zsírágyon rottyantott vérestüdő recepten kívül bármiről is kikéri még a véleményét.